5 informačných systémov do firmy, ktoré vám zjednodušia prácu

Pre zamestnávateľa je v súvislosti s efektivitou práce dôležité sledovať dochádzku svojich zamestnancov. Žijeme ale v modernej dobe, a tak klasické papierové „klepačky“ už dávnejšie nahradili rôzne moderné vychytávky. O niektorých z nich si povieme v našom článku.

 

 

Čo všetko získame zavedením dochádzkového informačného systému na pracovisko?

Doba papierových „klepačiek“ a záznamov do „Zošita príchodov a odchodov“ je už dávno minulosťou. Avšak aj napriek tomu sa nájde ešte dosť organizácií, ktoré sa pri evidencii dochádzky spoliehajú predovšetkým na papier. Pritom biometria ponúka v porovnaní s papierom množstvo výhod.

Z nich najdôležitejšie sú nasledovné:

  • Spoľahlivosť – žiadne zapisovanie dochádzky za kamaráta tu nehrozí. Informačný systém založený napríklad na odtlačkoch prsta obsahuje v databáze unikátny odtlačok prsta každého zamestnanca organizácie. Tým sa spoľahlivo zabráni podvodom a zamestnávateľ tak môže efektívne kontrolovať príchody a odchody svojich zamestnancov.
  • Jednoduchá kontrola času – dokáže prehľadne kontrolovať čas príchodu a odchodu. Zamestnanci napríklad ľahko vykážu svoje odpracované nadčasy alebo nočnú prácu a zamestnávateľ zase môže ľahko kontrolovať, koľko času strávil zamestnanec na obede alebo na fajčiarskej prestávke.
  • Komfort – skúsenosti z minulosti dokázali, že akonáhle je informačný systém nainštalovaný, zamestnanci si naň zvyknú veľmi rýchlo. Je to pohodlnejšie, ako sa každý deň prehrabávať v dochádzkovej knihe.
  • Zvýšená bezpečnosť údajov – dochádzkový zošit nedokáže napríklad odhaliť, kto neoprávnene vojde do organizácie. A dochádzková karta je síce fajn, no môžete ju ľahko stratiť. Avšak biometrické údaje sa sfalšovať nedajú a nedajú sa ani stratiť.
  • Šetrenie finančných prostriedkov a pracovného času – biometria šetrí náklady za materiál, ktorý je potrebný napríklad pri výrobe kariet pre nových zamestnancov alebo pri výmene poškodených. Papierový zošit sa síce nejaví ako drahá položka, no neustále kontrolovanie a časovo náročné vyhodnocovanie dochádzky znižuje efektivitu práce a predražuje náklady.

A teraz už podrobnejšie k sľúbeným informačným systémom.

 

Bezkontaktné terminály

Bezkontaktný terminál
Bezkontaktný terminál zaznamenávajúci príchod do práce (zdroj: biometric.sk)

Benefitom elektronického dochádzkového systému je fakt, že sa veľmi jednoducho môžete k nemu pripojiť, a to pomocou všetkých druhov kariet. Terminály tak ponúkajú nielen možnosti pohodlného zaznamenávania času príchodov a odchodov zamestnancov, ale dokážu zaznamenať aj objednávanie či výber jedál v stravovacom systéme. Pochopiteľne, tie novšie disponujú aj veľkým množstvom rôznych prémiových funkcií.

 

Biometrické terminály

Môžeme o nich povedať, že ide o nadštandard a vyšší level bežného elektronického dochádzkového systému (napríklad na kartu). Tieto zariadenia sú už vybavené umelou inteligenciou na evidovanie dochádzky zamestnancov a udelenie prístupov do objektu. Spoľahlivo dokážu identifikovať každého zamestnanca napríklad podľa tváre alebo odtlačku prsta.

Dokonca dokážu zmerať teplotu, čo je zvlášť užitočné najmä v kovidovom období. Samozrejmosťou je i sťahovanie údajov pomocou USB pripojenia, ukladanie údajov na internetové úložisko a veľké množstvo ďalších prémiových funkcií.

 

Turnikety

Turniket
Prístup do areálu cez turniket

Potrebujete do firmy zaviesť nielen moderný informačný systém na dochádzku, ale radi by ste zvýšili i bezpečnosť pri vstupe? V tom prípade sú ideálnym riešením prístupové turnikety, ktoré disponujú špeciálnymi funkcionalitami. Napríklad dokážu odhaliť u návštevníkov kovy, alebo slúžia ako mincomat s platbou žetónmi a peniazmi. Dokonca ich môžete využiť ako tlačiareň pokladničných bločkov.

 

Riadenie prístupu

Rozhodne oceníte aj také zariadenia, ktoré povoľujú prístup do budovy, výťahu alebo dokážu monitorovať činnosti terminálov v reálnom čase. Napríklad pomocou QR kódov, kariet, bezkontaktných príveskov či odtlačkov prstov. Prirodzene, aj tieto zariadenia obsahujú množstvo prémiových funkcií. Stačí si len vybrať.

 

Obchôdzkové čítačky

Zameriava sa vaša firma na stráženie objektov? V tom prípade by vám určite nemali chýbať obchôdzkové čítačky. Ide o terminály pre strážnikov, ktoré dokážu komunikovať v reálnom čase pomocou GPRS. Rovnako disponujú špeciálnymi funkciami, ako napríklad zabudovanou LED lampou, teplomerom, kompasom či SOS tlačidlom. Spoľahlivo tak dokážete nielen kontrolovať činnosť svojich strážnikov, ale zvýšite tým aj ich bezpečnosť.

obrázky: freepik.com, biometric.sk

 

Redakcia

Redaktor magazínu Financie Dnes. Snaží sa vám priniesť zaujímavé informácie zo sveta financií, úspor, osobných financií a podnikania.